1985 „— MIÉRT TÁVOLODOTT EL A KÖZÖNSÉG A MODERN
KOMOLY ZENÉTŐL? — A nagyközönség mindig is konzervatív volt, nehezen fogadta be az
újat — főleg, ami az atonális zenét illeti. Én igazat adok neki, mert az
olyan zene, melynek nincs hangneme és témája, nem fejezheti ki elég
meghitten az ember érzelmeit, lelkiállapotát.” (tovább az interjúra »»»)
1989 A LEVEGŐ GAZDAGABB LETT, MÉGIS FULLADUNK „[...] Véleményem szerint most legbiztonságosabb egy bunkerben eltölteni
azt az időt, amíg a zene iránti tisztelet nem újul fel, amíg a világ nem
javul meg.” (tovább az interjúra »»»)
2001 DÁVID ÉS AZ ÖRÖMTELEN GÓLIÁT „[...] A fiatal zeneszerzők világszerte szakítani kívánnak a XX. század
kísérletező irányzataival, és korábbi századok maradandó zenei
hagyományaihoz, harmóniáihoz nyúlnak vissza. Egy egyszerű példával
indoklom meg véleményemet. A római kori utak, vízvezetékek még
mindig használhatók, ókori diadalívek, piramisok állnak, de egy panelház
időtállóságáról mindez nem mondható el.” (tovább az interjúra »»»)
2013 „MERRE VAN AZ ELŐRE? A reneszánsz, tágabb értelemben az újjászületés eszméjét a XXI. század
első felében azért tartom aktuálisnak, mert a feledésbe merült, ősi
bölcsességek révén képessé válhatunk megtenni az emberiség további
fejlődéséhez szükséges, nélkülözhetetlen önkorrekciókat.”
2014 „A zene: dimenziók tánca.”
|